E-ticarete Nasıl Başlanır?

E-ticarete Nasıl Başlanır?

COVID-19 pandemisi nedeniyle artan internet trafiği, e-ticaret girişimi başlatmak için oldukça uygun bir zamanlama sunuyor. Çevrim içi ürün tedarik ederek ticaret yapma potansiyelinin arttığını gösteren çok sayıdaki online alışveriş istatistikleri, e-ticarete başlamak için ihtiyaç duyduğunuz motivasyonu sağlıyor. Bununla birlikte, ister çevrim içi hareket etmek isteyen yerleşik bir fiziksel işletme olun, ister sıfırdan çevrim içi bir iş kurmak isteyin; online mağaza kurmak için bazı önemli araç ve bilgilere ihtiyacınız var. e-Ticaret girişimini başlatırken tamamlamanız gereken 10 önemli adımı sizin için listeledik.

1.e-Ticaret Platformunuzu Seçin

Üzerinde kurulu olduğu platform ve sunduğu e-ticaret özellikleri, işletmenizin sorunsuz işleyebileceğinin bir göstergesidir. e-Ticaret platformu seçerken göz önünde bulundurmanız gereken faktörlerden bazıları şunlardır: Sunduğu ticaret araçları, fiyatlandırma paketleri, tasarım yetenekleri ve mobil görünüm optimizasyonu.

2.Hedef Kitlenizi Belirleyin

Çevrim içi bir mağaza açarken göz önünde bulundurmanız gereken konulardan birisi, kime satış yapmayı planladığınızdır. Hedef kitleniz; satılacak ürünleri, web sitesi tasarımını, pazarlama tekniklerini ve nakliye ihtiyaçlarını belirlemek için önemlidir.

3. Sattığınız Ürün veya Hizmeti Belirleyin

e-Ticaret mağazası açmanın önemli unsurlarından biri ne satılacağını belirlemektir. Bu seçimi yapmanın bir yolu, hedef kitlenin ihtiyaçlarını göz önünde tutmaktır. Bir diğer yol, trendleri takip ederek popüler bir ürünü iyileştirerek sunmaktır. Gönderimi kolay ürünler tercih etmek önemlidir. Kâr oranını mutlaka hesaplamanız gerekir.

4. Bir Dropshipper (Tedarikçi) ile Anlaşın

Hızlı bir şekilde satış yapmaya başlamak istiyorsanız, bir tedarikçiyle anlaşarak stoksuz bir iş oluşturabilirsiniz. Dropshipping, herhangi bir envanteri stoklamak, yönetmek veya göndermek zorunda kalmadan ürünleri satmanıza olanak tanıyan, başlatması ve çalıştırması kolay bir perakende iş seçeneğidir. Stoksuz satış işletmesi kurulumda hız sağlamanın yanı sıra, envanter yönetimi, siparişi tamamlama kolaylıkları, ön maliyetleri minimuma indirmek gibi önemli avantajlar da sağlar. Böylece, müşteriler sitenizden ürün satın aldığında, sipariş bilgilerini siparişi yerine getiren ve gönderen stoksuz satış tedarikçisine iletmeniz yeterli olur.

5. Ödeme Hizmeti Sağlayıcınızla Temasa Geçin

Çevrim içi mağaza açarken, işletmenizin çevrim içi ödemeleri sorunsuz ve güvenli bir şekilde alabilmesi oldukça önemli bir adımdır. Ödeme yöntemlerine karar verirken, müşterilerinizin en çok kullandıkları ödeme seçeneklerini içeren (kredi veya banka kartları, dijital ödeme sistemleri, banka transferi, kapıda ödeme gibi) birden çok ödeme yöntemi sunmak iyi bir fikirdir. Ödeme hizmeti sağlayıcınız, ödemeler dahil olmak üzere işletmeniz için her işlem için özel işlem uygular. e-Ticaret web siteniz üzerinden ödeme kabul etmeye başlamak için sağlayıcınız tarafından doğrulanmanız gerekir.

6. COVID-19 pandemisi nedeniyle artan internet trafiği, e-ticaret girişimi başlatmak için oldukça uygun bir zamanlama sunuyor. Çevrim içi ürün tedarik ederek ticaret yapma potansiyelinin arttığını gösteren çok sayıdaki online alışveriş istatistikleri, e-ticarete başlamak için ihtiyaç duyduğunuz motivasyonu sağlıyor. Bununla birlikte, ister çevrim içi hareket etmek isteyen yerleşik bir fiziksel işletme olun, ister sıfırdan çevrim içi bir iş kurmak isteyin; online mağaza kurmak için bazı önemli araç ve bilgilere ihtiyacınız var. e-Ticaret girişimini başlatırken tamamlamanız gereken 10 önemli adımı sizin için listeledik.

1.e-Ticaret Platformunuzu Seçin

Üzerinde kurulu olduğu platform ve sunduğu e-ticaret özellikleri, işletmenizin sorunsuz işleyebileceğinin bir göstergesidir. e-Ticaret platformu seçerken göz önünde bulundurmanız gereken faktörlerden bazıları şunlardır: Sunduğu ticaret araçları, fiyatlandırma paketleri, tasarım yetenekleri ve mobil görünüm optimizasyonu.

2.Hedef Kitlenizi Belirleyin

Çevrim içi bir mağaza açarken göz önünde bulundurmanız gereken konulardan birisi, kime satış yapmayı planladığınızdır. Hedef kitleniz; satılacak ürünleri, web sitesi tasarımını, pazarlama tekniklerini ve nakliye ihtiyaçlarını belirlemek için önemlidir.

3. Sattığınız Ürün veya Hizmeti Belirleyin

e-Ticaret mağazası açmanın önemli unsurlarından biri ne satılacağını belirlemektir. Bu seçimi yapmanın bir yolu, hedef kitlenin ihtiyaçlarını göz önünde tutmaktır. Bir diğer yol, trendleri takip ederek popüler bir ürünü iyileştirerek sunmaktır. Gönderimi kolay ürünler tercih etmek önemlidir. Kâr oranını mutlaka hesaplamanız gerekir.

4. Bir Dropshipper (Tedarikçi) ile Anlaşın

Hızlı bir şekilde satış yapmaya başlamak istiyorsanız, bir tedarikçiyle anlaşarak stoksuz bir iş oluşturabilirsiniz. Dropshipping, herhangi bir envanteri stoklamak, yönetmek veya göndermek zorunda kalmadan ürünleri satmanıza olanak tanıyan, başlatması ve çalıştırması kolay bir perakende iş seçeneğidir. Stoksuz satış işletmesi kurulumda hız sağlamanın yanı sıra, envanter yönetimi, siparişi tamamlama kolaylıkları, ön maliyetleri minimuma indirmek gibi önemli avantajlar da sağlar. Böylece, müşteriler sitenizden ürün satın aldığında, sipariş bilgilerini siparişi yerine getiren ve gönderen stoksuz satış tedarikçisine iletmeniz yeterli olur.

5. Ödeme Hizmeti Sağlayıcınızla Temasa Geçin

Çevrim içi mağaza açarken, işletmenizin çevrim içi ödemeleri sorunsuz ve güvenli bir şekilde alabilmesi oldukça önemli bir adımdır. Ödeme yöntemlerine karar verirken, müşterilerinizin en çok kullandıkları ödeme seçeneklerini içeren (kredi veya banka kartları, dijital ödeme sistemleri, banka transferi, kapıda ödeme gibi) birden çok ödeme yöntemi sunmak iyi bir fikirdir. Ödeme hizmeti sağlayıcınız, ödemeler dahil olmak üzere işletmeniz için her işlem için özel işlem uygular. e-Ticaret web siteniz üzerinden ödeme kabul etmeye başlamak için sağlayıcınız tarafından doğrulanmanız gerekir.

6. Mağazanıza Bir İsim Verip Alan Adınızı Alın

Neyi sattığınızı, kime sattığınızı ve onu nasıl sattığınızı belirledikten sonra, işletmeniz için akılda kalıcı bir isim yaratmanın zamanı gelir. Bu aşamada ürününüz, sektörünüz, değerleriniz veya markanızı benzersiz kılan unsurlarla ilgili kelimeler üzerine çalışabilirsiniz. İşletme adı seçiminizi SEO uyumlu yapmanız yararlı olur. Alışveriş yapanların kullandığı terimleri ilgili çevrim içi arama trendlerini kontrol edebilirsiniz. Sitenizin barındırma hizmetinde uygun maliyetli bakım, onarım, lisans yenileme masrafı olmayan İşnet hosting hizmetinden yararlanabilirsiniz.

7. Sitenizi Satış Odaklı Olarak Tasarlayın

E-ticaret mağazanızın vitrinini tasarlayıp, tasarımın dönüşümler için optimize edildiğinden emin olmalısınız. e-Ticaret web sitenizin güzel görünmesi önemli olsa da satın alma ve ödeme sürecinde müşterilere sorunsuz bir şekilde rehberlik etmesi de önemlidir. Ne sattığınızın net anlaşıldığı, iyi tanımlanmış “call to action” yönlendirmelerinin bulunduğu, iyi düzenlenmiş kolay gezilen bir mağaza oluşturmaya özen gösterin. İşNet uzmanlığıyla yönetilebilir hizmet yapısı sunan, güvenlik seviyenizi artırp işinize odaklanmanızı destekleyen İşnet’in İşteGüvenlik hizmetinin avantajlarını değerlendirebilirsiniz.

8. Güçlü Bir Marka Stratejisi Oluşturun

Güçlü bir e-ticaret marka kimliği oluşturarak e-ticaret mağazanızı akılda kalıcı hale getirebilirsiniz. Marka bilinci oluşturmak; işletme adı, logosu, renk paleti ve ses tonuna kadar çeşitli unsurları içerir. Marka kimliğiniz, şirket türü ve hedef kitlenizin kim olduğu ile güçlü bir bağ kurmalıdır. İnternet sitesi, e-postalar, faturalar, ürün paketleme, nakliye materyalleri ve pazarlama kampanyaları tasarlarken marka paketinizi, stilinizi ve logonuzu kullanmaya dikkat edin. Etkili bir marka kimliği oluşturmak, müşteri sadakatini artırmaya yardımcı olabilir.

9. İş Yapınıza Karar Verin

Şahıs veya ortaklık içeren şirket yapısını belirleyerek bir iş kurmanın yasal yönlerini tamamlayın. İşletmeniz ve konumunuzla ilgili herhangi bir lisans ve izin için gerekli resmi kurum başvuru ve süreçlerini tamamlamanız gerekir. Sanal mağazanızda satış yapıp herhangi bir ödeme yöntemini kullanabilmek için vergi mükellefi olmanız gerekir.

10. Pazarlama Kampanyalarınızı Başlatın

Sosyal medya platformlarında çevrim içi mağazanız için bir işletme sayfası oluşturup web sitesi bağlantısı, konum ve iletişim bilgileri dahil olmak üzere işletme bilgilerinizi profil sayfanızda güncellemek önemlidir. e-Ticaret web sitenizi Facebook Mağazası ile entegre ederek veya Instagram gönderilerinizi çevrim içi mağazanıza bağlayarak müşterilerin doğrudan sosyal medya sayfanızdan alışveriş yapmasına izin verebilirsiniz. Sitenizi arama sonuçlarında üst sıralarda yer alacak şekilde optimize etmelisiniz. Müşterilerin, sattığınız ürün türlerini ararken mağazanızı bulmalarını kolaylaştırın. Ücretsiz veya ücretli pazarlama ve tanıtım stratejileriyle hedef kitlenizi çevrim içi mağazanıza çekebilirsiniz.Bir İsim Verip Alan Adınızı Alın

Neyi sattığınızı, kime sattığınızı ve onu nasıl sattığınızı belirledikten sonra, işletmeniz için akılda kalıcı bir isim yaratmanın zamanı gelir. Bu aşamada ürününüz, sektörünüz, değerleriniz veya markanızı benzersiz kılan unsurlarla ilgili kelimeler üzerine çalışabilirsiniz. İşletme adı seçiminizi SEO uyumlu yapmanız yararlı olur. Alışveriş yapanların kullandığı terimleri ilgili çevrim içi arama trendlerini kontrol edebilirsiniz. Sitenizin barındırma hizmetinde uygun maliyetli bakım, onarım, lisans yenileme masrafı olmayan İşnet hosting hizmetinden yararlanabilirsiniz.

7. Sitenizi Satış Odaklı Olarak Tasarlayın

E-ticaret mağazanızın vitrinini tasarlayıp, tasarımın dönüşümler için optimize edildiğinden emin olmalısınız. e-Ticaret web sitenizin güzel görünmesi önemli olsa da satın alma ve ödeme sürecinde müşterilere sorunsuz bir şekilde rehberlik etmesi de önemlidir. Ne sattığınızın net anlaşıldığı, iyi tanımlanmış “call to action” yönlendirmelerinin bulunduğu, iyi düzenlenmiş kolay gezilen bir mağaza oluşturmaya özen gösterin. İşNet uzmanlığıyla yönetilebilir hizmet yapısı sunan, güvenlik seviyenizi artırp işinize odaklanmanızı destekleyen İşnet’in İşteGüvenlik hizmetinin avantajlarını değerlendirebilirsiniz.

8. Güçlü Bir Marka Stratejisi Oluşturun

Güçlü bir e-ticaret marka kimliği oluşturarak e-ticaret mağazanızı akılda kalıcı hale getirebilirsiniz. Marka bilinci oluşturmak; işletme adı, logosu, renk paleti ve ses tonuna kadar çeşitli unsurları içerir. Marka kimliğiniz, şirket türü ve hedef kitlenizin kim olduğu ile güçlü bir bağ kurmalıdır. İnternet sitesi, e-postalar, faturalar, ürün paketleme, nakliye materyalleri ve pazarlama kampanyaları tasarlarken marka paketinizi, stilinizi ve logonuzu kullanmaya dikkat edin. Etkili bir marka kimliği oluşturmak, müşteri sadakatini artırmaya yardımcı olabilir.

9. İş Yapınıza Karar Verin

Şahıs veya ortaklık içeren şirket yapısını belirleyerek bir iş kurmanın yasal yönlerini tamamlayın. İşletmeniz ve konumunuzla ilgili herhangi bir lisans ve izin için gerekli resmi kurum başvuru ve süreçlerini tamamlamanız gerekir. Sanal mağazanızda satış yapıp herhangi bir ödeme yöntemini kullanabilmek için vergi mükellefi olmanız gerekir.

10. Pazarlama Kampanyalarınızı Başlatın

Sosyal medya platformlarında çevrim içi mağazanız için bir işletme sayfası oluşturup web sitesi bağlantısı, konum ve iletişim bilgileri dahil olmak üzere işletme bilgilerinizi profil sayfanızda güncellemek önemlidir. e-Ticaret web sitenizi Facebook Mağazası ile entegre ederek veya Instagram gönderilerinizi çevrim içi mağazanıza bağlayarak müşterilerin doğrudan sosyal medya sayfanızdan alışveriş yapmasına izin verebilirsiniz. Sitenizi arama sonuçlarında üst sıralarda yer alacak şekilde optimize etmelisiniz. Müşterilerin, sattığınız ürün türlerini ararken mağazanızı bulmalarını kolaylaştırın. Ücretsiz veya ücretli pazarlama ve tanıtım stratejileriyle hedef kitlenizi çevrim içi mağazanıza çekebilirsiniz.

kaynak:isnet


Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest Addthis
Yükeniyor

TEKLİF FORMU

Teklif Almak İstediğiniz Hizmet


Bu kısımda teklif almak istediğiniz işten kısaca bahsediniz.