GOOGLE ADWORDS ÇÖZÜMLERİ
Google Adwords, dünyanın en büyük arama motoru olan Google'da, doğal arama sonuçlarında birinci sırada yer almak için tercih edilen bir reklam aracıdır. Reklam vermek isteyen web sitelerinin bağlantıları arama sonuçlarında gözükür ve her tıklandığında bir maliyet yansır.
Google Adwords ile verilen reklamlarda görüntüleme sınırı yoktur. Bu durumda özellikle sizi seçip tıklayan ziyaretçileriniz, sitenize geldiğinde maliyet oluştuğu için geri dönüşüm oranı yüksektir. Açık arttırmalı Tıklama Başına Maliyet (TBM) sistemiyle işletmenizin sağladığı hizmet veya ürünlerle alakalı olarak aranan kelimelerde sitenizin Google aramalarında üst sıralarda çıkmasını sağlayabilirsiniz.
Anahtar kelime hedefli Google reklamı vermek için öncelikle reklam vermek istediğiniz anahtar kelimeleri seçer daha sonra bu anahtar kelimelere her tıklama için vermek istediğiniz en yüksek tutarı belirlersiniz. Google reklamlarınızı görüntülemek için sizden herhangi bir ücret talep etmez. Kullanıcı reklamınızı görüp tıkladığında ücretlendirilirsiniz. Tabi ki reklamınızın üst sıralarda yer almasının tek koşulu verdiğiniz TBM’ler değildir.
Google Adwords reklam veren ve kullanıcı deneyimlerini korumak adına anahtar kelimelere 1 ile 10 arasında bir Kalite Puanı atar. Bir kullanıcı Google’da arama yaptığında bu anahtar kelimeye reklam veren sizin ve rakiplerinizin TBM’leri ve Kalite Puanları çarpılarak bir açık arttırmaya sokulur.
Bu açık arttırma sonucunda bu anahtar kelime için sıralamanız belirlenir. Google’ın algoritmasına göre yapılan her aramada tüm reklam verenler aynı açık arttırmaya girerler. Yani sıralamanız her aramada Kalite Puanınıza bağlı olarak değişir. Kalite Puanını belirleyen faktörler ise Tıklama Oranı(TO), Açılış sayfanızın kalitesi (Şeffaflık, alakalı içerik,kolay gezinebilinirlik), Anahtar kelimenizin reklamla olan alaka düzeyidir.
Adwords Nasıl Çalışır?
Adwords’ün nasıl çalıştığını anlamak ve reklam bütçenizden en iyi şekilde yararlanmak için anahtar kelimeler, yerleşimler, Reklam Sıralaması, teklifler ve Kalite Puanı gibi bazı temel taşları hakkında daha fazla bilgi edinmeniz önemlidir.
Seçilen kelimeler ve kelime öbekleri aratılan anahtar kelimelerle özdeşleştiği zaman reklamlarınızın görünme olasılığı artacaktır. Eğer siz orijinal deri ayakkabı satıyorsanız, anahtar kelime olarak kampanyanızda ‘orijinal deri ayakkabı’ ifadesini kullanabilirsiniz. Ziyaretçiler Google’a orijinal deri ayakkabı ya da benzer bir terim yazdığında, arama sonuçlarının yanında reklamlarınız görünebilir. Ayrıca orijinal deri ayakkabı satışı yapan Google’la alakalı tüm kanallar ve web sitelerinde reklamlarınız görünebilir.
İpucu: Reklam verirken anahtar kelimeleriniz özel seçilmiş olması sizin yatırımlarınızı da olumlu yönde artıracaktır. Örneğin; deri ayakkabı satışı yerine orijinal deri ayakkabı satışı gibi kendi alanlarınızı içeren daha özgü anahtar kelime grupları oluşturmak daha yararlı olacaktır.